Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

2012 DUCATI 1199 Panigale. Η Ντίβα.

photo
+25hp/-10kg από την 1198
Από τα MotoGP και τα WSBK στα …όνειρα μας.
Η αναμφισβήτητα σημαντικότερη και ομορφότερη μοτοσυκλέτα του 2012, είναι το
νέο ριζοσπαστικό δημιούργημα της DUCATI που  θέτει νέα δεδομένα στην κορυφή της κατηγορίας των superbikes. Το όνειρο αυτό αν και δυστυχώς έρχεται σε μία δύσκολη οικονομικά εποχή, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης από κανέναν.
Αυτοί που θα χάσουν όμως κυρίως τον ύπνο τους, είναι οι μέχρι χθες τυχεροί που είχαν αποκτήσει μία 1198! Βλέπετε η 1199 δεν αποτελεί την φυσική εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, αλλά μία ΕΝΤΕΛΩΣ ΝΕΑ DUCATI. Με την τεχνογνωσία της  DUCATI CORSE, έρχεται να ικανοποιήσει όσους θέλουν συμπεριφορά πραγματικής αγωνιστικής μοτοσυκλέτας στην πίστα, χωρίς αυτό να περιορίζει την γενικότερη χρήση. Η  1199 Panigale έρχεται για να αποτελέσει το  νέο ιστορικό ορόσημο ως φυσική συνέχεια της ιστορίας που ξεκίνησε το 1988 από την 851. Όπως ο ίδιος ο Claudio Domenicali παραδέχτηκε στην επίσημη παρουσίαση στο Μιλάνο, για τους φανατικούς DUCATISTI, θα είναι το ίδιο σημαντική με την 851και την 916.


photo
ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΡΟΥΣ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ
Η σχεδίαση της ξεκίνησε από λευκό χαρτί και για το «χτίσιμο» της χρησιμοποιήθηκαν η λογική και οι τεχνολογίες των αγώνων MotoGP.

Παρά τα πολλά νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν προστεθεί, το βάρος έχει μειωθεί κατά 10 ολόκληρα κιλά και παρά την αύξηση της απόδοσης κατά 25hp οι ανάγκες συντήρησης έχουν μειωθεί μεγαλώνοντας το διάστημα που απαιτείται για ρύθμιση βαλβίδων στα 24000χλμ.
Για να γίνει εφικτή η σημαντική αυτή μείωση βάρους, “καταργήθηκε” μεγάλο μέρος του πλαισίου που είναι πλέον τύπου monocoque όπως στις αγωνιστικές DUCATI των MotoGP που τόσο έχουν συζητηθεί. Το μικρό κομμάτι πλαισίου που απέμεινε, είναι ταυτόχρονα και το φιλτροκούτι της 1199 που μάλιστα αντί για καπάκι χρησιμοποιεί το ρεζερβουάρ! Το πλαίσιο-φιλτροκούτι ζυγίζει μόνο 4,2kg.
Ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκαν ειδικά υλικά για να μειωθεί το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας. Χάρη στο μαγνήσιο που χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή της βάσης που στηρίζει τα όργανα και τα εντυπωσιακά φώτα της 1199, το βάρος της είναι μόνο 0,6kg. Το υποπλαίσιο που στηρίζει την διπλή σέλα και την ουρά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ζυγίζει μόνο 2,1kg χάρη και στην νέα σχεδίαση των εξατμίσεων που δεν απαιτούν στήριξη από αυτό.
Ειδική τεχνολογία χύτευσης (vacular) που χρησιμοποιήθηκε σε κομμάτια του κινητήρα, βοήθησε να γίνουν πιο ανθεκτικά χωρίς να προστεθεί όγκος (και βάρος), αφού ο κινητήρας εκτός από το ότι είναι πολύ πιο δυνατός, αποτελεί και μέρος του πλαισίου. Έτσι, οι καταπονήσεις που δέχεται είναι πολύ μεγάλες.


photo 
 Το βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα γίνεται εύκολα αντιληπτό από το όνομα του: SUPERQUADRO. Ο υπερτετράγωνος κινητήρας με αυξημένη διάμετρο στα 112mm και διαδρομή μόλις 60,8mm είναι ήδη ο ισχυρότερος δικύλινδρος κινητήρας παραγωγής αφού χάρη και στην αυξημένη ευστροφία του, αποδίδει 195hp στις 10750σ.α.λ.
Οι κορυφαίες επιδόσεις του όμως, δεν επέδρασαν αρνητικά στην αξιοπιστία του. Κάθε άλλο! Οι νέες μεγαλύτερες βαλβίδες από τιτάνιο, τα ενισχυμένα κοκοράκια με επικάλυψη PLC και το νέο δεσμοδρομικό σύστημα που δίνει πλέον κίνηση στους εκκεντροφόρους με αλυσίδα και γρανάζια, εξασφαλίζουν απροβλημάτιστη λειτουργία και διαστήματα service ανά 24000 χλμ. Επίσης το νέο κιβώτιο ταχυτήτων με τα μεγαλύτερα γρανάζια, υπόσχεται αυξημένη αντοχή και αναλαμβάνει να διαχειριστεί χωρίς προβλήματα την μετάδοση της μεγάλης δύναμης του κινητήρα.


photo

Τέλος, σημαντική για την αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας θεωρείται και η επιλογή υγρού συμπλέκτη όπως στο  MULTISTRADA 1200 και το DIAVEL. Και ενώ με όλες αυτές οι αλλαγές θα περιμέναμε μία λογική αύξηση βάρους στον κινητήρα, η DUCATI ανακοινώνει μείωση κατά 450 γραμμάρια. Αυτό εξηγείται από την εκτεταμένη χρήση μαγνησίου στα κομμάτια που δεν αποτελούν και μέρος του πλαισίου. Τα καπάκια μαγνησίου είναι εύκολα αναγνωρίσιμα κοιτώντας τον κινητήρα, από το διαφορετικό τους χρώμα. Αυτό που δεν βλέπει κανείς από έξω, είναι τα πιστόνια με την τεράστια διάμετρο που όμως διατηρούν μικρό πάχος αλλά τεράστια αντοχή, έχοντας έρθει κατευθείαν από το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας. Κάτι ακόμη που ενώ έχει προστεθεί στον νέο κινητήρα, οδήγησε στο να μειωθεί το βάρος της μοτοσυκλέτας, είναι ο αυτόματος αποσυμπιεστής που κάνει ευκολότερη την εκκίνηση του. Χάρη σε αυτόν, μειώθηκε το συνολικό βάρος από την μίζα και τη μπαταρία, κατά 3,3kg.

photo 

 Νέα είναι τα φρένα της Brembo με racing ABS που διαθέτει τρεις επιλογές ρύθμισης.
Οι ημιπλευστες δισκόπλακες 330mm στον μπροστινό τροχό είναι κατά 15mm μεγαλύτερες από της 1198 αλλά το αυξημένο βάρος τους αντιμετωπίζεται  από τις monobloc Μ50 δαγκάνες της brembo που έχουν κατά 7% μικρότερο βάρος, ενώ ελαφρύτερες κατά μισό κιλό, είναι οι νέες δεκάκτινες ζάντες αλουμινίου. Πάντα σε σύγκριση με του προηγούμενου μοντέλου. Ένα ακόμη κιλό εξοικονομείται από το νέο, πλήρως ρυθμιζόμενο μπροστινό σύστημα ανάρτησης της Marzocchi που ζυγίζει μόλις 6,7kg. Το κατασκευασμένο από ανοδιωμένο αλουμίνιο, 50άρι πιρούνι, αξιοποιεί την πίεση αέρα, λειτουργώντας με λιγότερο λάδι, άρα και με μικρότερο βάρος.

photo

Το L που έγινε σχεδόν V και η νέα ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
Τα τελευταία χρόνια η DUCATI δείχνει μία σταδιακή τάση απεξάρτησης από το ταμπού της αρχικής εμμονής, που ήθελε το μπροστά κύλινδρο παράλληλο με το έδαφος. Ήδη στην 1198 ο κύλινδρος είχε βρεθεί σε γωνία 15ο από το έδαφος, ενώ στην περίπτωση της Panigale έχει ανέβει στις 21ο. Με την αλλαγή της κλίσης, έγινε εφικτή η μετατόπιση του κινητήρα ακόμη πιο μπροστά για να φορτισθεί περισσότερο το μπροστινό σύστημα. Αυτό απαιτούν άλλωστε και οι αναβάτες της αγωνιστικής ομάδας. Και μπορεί να έχει διατηρηθεί η περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων στις 90ο, αλλά νέος κινητήρας SUPERQUADRO δεν έχει πλέον μεγάλη σχέση με τους παλιούς κινητήρες της DUCATI. Εκτός του ότι κοντεύει από L να μετατραπεί σε κανονικό V, το δεσμοδρομικό σύστημα δεν χρησιμοποιεί πλέον ιμάντα, έχει υγρό κάρτερ και βέβαια έχει απόδοση που δεν υπολείπεται ενός τετρακύλιδρου.
photo 

 Με την αλλαγή της κλίσης και της θέσης του κινητήρα άλλαξε όλη η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας και επανασχεδιάσθηκε συνολικά η θέση οδήγησης. Η σέλα του αναβάτη έχει έρθει 30mm πιο μπροστά, κοντά στο τιμόνι που είναι πιο φαρδύ και βρίσκεται 10mm πιο ψηλά.  Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί το μήκος του ψαλιδιού και έχει αυξηθεί το μεταξόνιο από τα 1430 στα 1437mm.
Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και την αλλαγή της εξάτμισης που βοήθησε στην καλύτερη κατανομή των μαζών και του βάρους της μοτοσυκλέτας, ενώ ταυτόχρονα ο η κούρμπα του λαιμού της εξάτμισης στον πίσω κύλινδρο, αποτελεί εντυπωσιακή λεπτομέρεια που συμβάλει σημαντικά στην δυναμική και μυώδη αισθητική της.

 
photo Όσο για την κατανομή του βάρους μπροστά – πίσω θα πρέπει να πούμε ότι σε σχέση με την 1198 όπου ήταν 50-50, ενώ στην 1199 Panigale είναι 52% στον μπροστά τροχό και 48% στον πίσω.
Η πιο σημαντική αλλαγή που έχει γίνει στο θέμα της γεωμετρίας, είναι η δυνατότητα μερικής επέμβασης σε αυτήν! Με την μετακίνηση του πίσω αμορτισέρ από το κέντρο, στο πλάι (και σχεδόν παράλληλα με το έδαφος) εκτός του ότι έγινε ευκολότερη η πρόσβαση σε αυτό, τοποθετήθηκε και ένα νέο μοχλικό με μία ειδική βάση που επιτρέπει με την αλλαγή της έδρασης του αμορτισέρ, την ρύθμιση του μήκους και της προοδευτικότητας της πίσω ανάρτησης ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη.
Επίσης σημαντική είναι η αλλαγή των ελαστικών με τα νέα DIABLO SUPERCORSA της Pirelli. Με μεγαλύτερο φάρδος μπροστά και πίσω, συζητήσεις προκαλεί κυρίως το πίσω ελαστικό 200/55ΧZR17. Είναι το φαρδύτερο ελαστικό που έχει φορεθεί μέχρι σήμερα σε μοτοσυκλέτα SUPERSPORT της DUCATI προσφέροντας 2mm μεγαλύτερου φάρδους στην επιφάνεια πρόσφυσης. Με την νέα τεχνολογία κατασκευής των νέων  SUPERCORSA, η Pirelli υπόσχεται αίσθηση  και επιδόσεις slick ελαστικού στην πίστα, χωρίς να περιορίζεται η δυνατότητα χρήσης στον δρόμο!

photo

Tα ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ και οι βελτιωμένες εκδόσεις Panigale S & S Tricolore
Δεν θα μπορούσε το νέο καμάρι της DUCATI να μην διαθέτει την πολύ διαδεδομένη πια ηλεκτρονική διαχείριση γκαζιού (Ride by Wire). Έχει προστεθεί όμως και το EBC (Engine Braking Control) που σε συνεργασία με το προηγούμενο σύστημα μειώνει το «φρένο του κινητήρα» στο κλείσιμο του γκαζιού. Τα τρία επίπεδα λειτουργίας του EBC, ελέγχονται από την κεντρική μονάδα που ελέγχει και την ευαισθησία του Racing ΑΒS, του DTC (Ducati Traction Control) του DQS (Ducati Quick Shift) αλλά και των Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενων Αναρτήσεων (DES), ανάλογα με την επιλογή προγράμματος από τον αναβάτη: Race, Sport, Wet. Υπάρχει στις φωτογραφίες πίνακας που εξηγεί συνοπτικά την λειτουργία της κεντρικής μονάδας.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της OHLINS (ΝΙΧ30 μπροστά και ΤΤΧ36 πίσω) διαθέτουν μόνο η  Panigale S και η Panigale S Tricolore. Οι αναρτήσεις ρυθμίζονται αυτόματα ανάλογα μαζί με όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά βοηθήματα αλλά και με επέμβαση του αναβάτη στον πίνακα ελέγχου.
Racing ΑΒS που απενεργοποιείται και DDA+ (σύστημα ανάλυσης τηλεμετρίας) διαθέτει υποχρεωτικά μόνο η Tricolore, ενώ στις άλλες δύο αποτελούν προαιρετικό εξοπλισμό.

photo 

  Μία παγκόσμια πρωτιά της 1199, είναι η για πρώτη φορά (σε μοτοσυκλέτα) χρήση φώτων LED. Στις Panigale S & S Tricolore είναι LED τα φώτα πορείας (για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα)δημιουργώντας ένα εκτυφλωτικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα, που για πρώτη φορά βλέπουμε σε μοτοσυκλέτα.
Οι διαφορές:
1199 Panigale: Μπροστά έχει το ελαφρύ πιρούνι της Marzocchi, πίσω ένα αμορτισέρ της Sachs και τις δεκάκτινες ζάντες. Δεν έχει LED φώτα πορείας (μόνο τα φώτα θέσης) και είναι προαιρετικά το ABS και το DDA+ (Ducati Data Analyser).
Panigale S: Έχει τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της OHLINS, φώτα LED, αεροδυναμικές προεκτάσεις στο φαίρινγκ και ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες της Marchesini.  Προαιρετικά και εδώ το ABS και το DDA+.
S Tricolore: Μία επετειακή έκδοση με τα χρώματα της ιταλικής σημαίας στα πλαίσια των εορτασμών για τα 150 χρόνια της ενωμένης Ιταλίας. Αν εξαιρέσουμε τα χρώματα, είναι μία S με στάνταρ το Racing ΑΒS, το σύστημα τηλεμετρίας (DDA+) και μία εξάτμιση από τιτάνιο.



photo

Πάντως αν δείτε στις φωτογραφίες μας τον πίνακα τιμών που ανακοινώθηκαν για την ιταλική αγορά και συγκρίνετε την τιμή της Tricolore με μία Panigale S ABS, μάλλον ακριβά την χρεώνουν την βαφή οι Ιταλοί…


Δεν ξέρουμε πόσοι είναι αυτοί (εκτός από τους φανατικούς γιαπνεζόφιλους)  που θα αμφισβητήσουν την σημαντικότητα της Panigale. Δεν ξέρουμε επίσης πόσο στην πράξη θα επιβεβαιώσει την υπεροχή που της προσδίδουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Το σίγουρο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι η πιο όμορφη supersport και ότι ανεβάζει τον πήχη της κορυφαίας κατηγορίας μοτοσυκλετών σε μια στιγμή που όλοι οι άλλοι κατασκευαστές δείχνουν συγκρατημένοι.

http://www.motorsite.gr/article_det.php?racename=1199PANIGALE220112

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...