Το GP Ισπανίας ήταν ένας αγώνας που θα περάσει στην ιστορία της Formula 1 ως ένας από τους πιο συναρπαστικούς. Ο σημαντικότερος λόγος που ο αγώνας αυτός
κράτησε όλους όσοι τον παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα ήταν ο Pastor Maldonado, ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο της Williams στη νίκη. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα έκανε εκπληκτικό αγώνα, πέρασε μπροστά στο pit stop και σε όλο το υπόλοιπο διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο την πρωτοπρία, για να φτάσει σε αυτό το μεγαλειώδες αποτέλεσμα και να γίνει ο 5ος διαφορετικός νικητής με την 5η διαφορετική ομάδα στους 5 φετινούς αγώνες. Ο Fernando Alonso είχε στα χέρια του μια σαφώς βελτιωμένη Ferrari και με αυτήν την εμφάνιση έδειξε ότι παραμένει με αξιώσεις μέσα στη μάχη του πρωταθλήματος. Ο Kimi Raikkonen συμπλήρωσε το βάθρο, δείχνοντας ότι η Lotus θα είναι σε όλη τη σεζόν μια υπολογίσιμη δύναμη. Ακολούθησαν οι Romain Grosjean, Kamui Kobayashi, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Hulkenberg και Mark Webber.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τη θέση τους στην εκκίνηση σε στεγνή πίστα παρά τα σύννεφα πάνω από το Citcuit de Catalunya. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Fernando Alonso έκανε άλλη μία από τις καλές του εκκινήσεις και κατάφερε να στρίψει πρώτος, μπροστά από τον Pastor Maldonado, που διατήρησε τη 2η θέση. Ο Ki8mi Raikkonen επίσης ξεκίνησε καλά και πήρε την 3η θέση από τον Grosjean, ο οποίος έπεσε στην 5ος, αφού είδε τον Nico Rosberg να τον περνά και να του παίρνει την 4η θέση. Και η άλλη Mercedes έκανε καλή εκκίνηση, με τον Michael Schumacher να ανεβαίνει στην 6η θέση, μπροστά από τον Sebastian Vettel.
Απογοητευτική για άλλη μία φορά ήταν η εκκίνηση του Mark Webber, ο οποίος έπεσε πίσω από τον Felipe Massa ενώ στους κερδισμένους ανήκει και ο Jenson Button, ο οποίος ανέβηκε στην 7η θέση. ο Lewis Hamilton, όπως αναμενόταν, ξεκίνησε να προσπερνά όποιον έβρισκε μπροστά του και συνεχώς κέρδιζε θέσεις στους πρώτους γύρους. Τα μοναδικά συμβάν της εκκίνησης ήταν η έξοδος του Sergio Perez λόγω ενός κλαταρισμένου ελαστικού και το τετακέ του Charles Pic.
Pit stop
Από πολύ νωρίς άρχισαν τα πρώτα pit stop, με τον Mark Webber να μπαίνει πρώτος στον 7ο γύρο και να αλλάζει τη μαλακή γόμα της Pirelli με τη σκληρή. Στους επόμενους γύρους ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, με τους περισσότερους να επιλέγουν τη σκληρή γόμα για το 2ο stint, με αξιοσημείωτες εξαιρέσεις τις δύο Lotus και τον Schumacher, που επέλεξαν τη μαλακή γόμα. Για τον Schumacher όμως ο αγώνας ολοκληρώθηκε νωρίς καθώς λίγους μόνο γύρους μετά το pit stop του έπεσε πάνω στη Williams του Bruno Senna, προσπαθώντας να προσπεράσει, και εγκατέλειψε, όπως έκανε και ο Βραζιλιάνος.
Μετά τα pit stop η κατάταξη των 3 πρώτων δεν άλλαξε, με τον Alonso να διατηρεί την πρωτοπορία και τους Maldonado και Raikkonen. Ο Grosjean πέρασε τον Rosberg και πήρε την 4η θέση, με τους Vettel, Button και Kobayashi να ακολουθούν. Ο Lewis Hamilton είχε ανέβει μέχρι τη 12η θέση, τη στιγμή που ο Mark Webber αντιμετώπισε πρόβλημα με την εμπρός πτέρυγα της Red Bull και αναγκάστηκε να μπει για άλλη μία φορά στα pit για να αλλάξει το ρύγχος, με αποτέλεσμα να πέσει αρκετά πίσω.
Ο Pastor Maldonado έκανε τους ανθρώπους της Ferrari να ανησυχούν καθώς με σταθερό ρυθμό άρχισε να πλησιάζει τον Fernando Alonso και να τον απειλεί. Ο οδηγός της Williams έκανε εξαιρετικό αγώνα και όχι μόνο απειλούσε τη Ferrari αλλά δεν κινδύνευε καθόλου από τον Raikkonen, που ακολουθούσε στην 3η θέση.
Ο Maldonado στην κορυφή
Ο γύρος των 2ων pit stop άνοιξε με τον Nico Rosberg στον 23ο γύρο και 2 γύρους αργότερα ακολούθησε ο Maldonado. Η στρατηγική της Williams αποδείχτηκε σωστή καθώς όταν ένα γύρο αργότερα ο Fernando Alonso έκανε το δικό του pit stop ο Maldonado είχε καταφέρει με το φρέσκο σετ να κάνει έναν ταχύτατο γύρο και να περάσει στην πρώτη θέση. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα μάλιστα η Williams ήταν πολύ πιο γρήγορη από τη Ferrari, με τον οδηγό από τη Βενεζουέλα να ανοίγει συνεχώς τη διαφορά.
Νωρίτερα, στο ατύχημα που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Schumacher και του Senna, υπήρξαν δύο οδηγοί που αγνόησαν την κίτρινη σημαία στο σημείο της σύγκρουσης. Αυτοί ήταν οι Sebastian Vettel και Felipe Massa, οι οποίοι έλαβαν ποινή διέλευσης από το pit lane και έπεσαν αρκετά πιο πίσω. Οι μάχες όμως στην πίστα δεν σταμάτησαν. Οι Rosberg, Button και Kobayashi είχαν σχηματίσει ένα τρενάκι, με τον Button να προσπαθεί να περάσει τον Γερμανό της Mercedes αλλά με έκπληξη να βλέπει τον πού μαχητικό Ιάπωνα να τον περνάει και να του παίρνει τη θέση.
Μπροστά από όλους αυτούς βρισκόταν ο Lewis, ο οποίος όμως είχε κάνει ένα pit stop λιγότερο και προφανώς βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική. Ο Hamilton είχε μπροστά του έναν άθλο να επιτελέσει, καθώς θα χρειαζόταν να κάνει 30 γύρους με το τελευταίο σετ σκληρών ελαστικών για να φτάσει μέχρι το τέλος. Ο Vettel είχε πέσει στην 8η θέση, μπροστά από τον Nico Hulkenberg, αλλά ο πρωταθλητής με μια ωραία κίνηση πέρασε τον Jenson Button και πέρασε στην 7η θέση.
3ο pit stop
Ο Maldonado μπήκε πριν από τον Alonso και για την 3η αλλαγή ελαστικών, στον 42ο γύρο, σε ένα λίγο προβληματικό pit stop λόγω δυσκολίας να βιδωθεί το μπουλόνι του πίσω αριστερά τροχού. Δύο γύρους αργότερα μπήκε ο Ισπανός της Ferrari, ο οποίος βγήκε ξανά πίσω από τον οδηγό της Williams, αλλά με την προοπτική να έχει τα ελαστικά του -αμφότεροι με σκληρή γόμα- σε καλύτερη κατάσταση στο τέλος του αγώνα.
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Alonso φάνηκε να έχει το πλεονέκτημα και αμέσως μόλις και οι δύο πέρασαν τον Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε μείνει περισσότερο στην πίστα με το 3ο σετ ελαστικών, έφτασε και κόλλησε πίσω από τον Maldonado. Η Ferrari σε εκείνο το σημείο έδειχνε πιο γρήγορη αλλά ο μαχητικός Maldonado κατάφερνε να κρατηθεί μπροστά από τον Alonso, ο οποίος υπομονετικά περίμενε την ευκαιρία του.
Πιο πίσω ο Kimi Raikkonen άρχισε να κινείται με πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό και πλησίαζε συνεχώς τους πρωτοπόρους, απειλώντας ότι μπορεί να τους φτάσει πριν από το τέλος του αγώνα. Ο Grosjean έκανε άνετο αγώνα στην 4η θέση, αλλά πιο πίσω οι Rosberg και Kobayashi έδιναν μεγάλη μάχη για την 5η θέση. Ο Lewis Hamilton έκανε τρομερό αγώνα και είχε ανέβει στην 7η θέση, μπροστά από τους Vettel και Button, ενώ μάχη δινόταν και για τη 10η θέση ανάμεσα στους Hulkenberg και Webber.
Στους τελευταίους γύρους η αγωνία ήταν πολύ μεγάλη καθώς δίνονταν μάχες για πολλές θέσεις της 10άδας. Ο Kamui Kobayashi πέρασε τον Rosberg και πήρε την 5η θέση, ενώ το ίδιο έκανε για την 7η θέση ο Sebastian Vettel επί του Lewis Hamilton. Ο Γερμανός της Red Bull ήταν πολύ γρήγορος και στο τέλος κατάφερε να περάσει και τον Nico Rosberg, για να ανέβει στην 6η θέση.
Ο Maldonado ωστόσο δεν κινδύνευσε από τον Alonso και κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση μέχρι το τέλος, κατακτώντας στη Βαρκελώνη την πρώτη νίκη της καριέρας του, που ήταν η πρώτη της Williams μετά το 2004. Ο Ισπανός της Ferrari περιορίστηκε στη 2η θέση, με τον Kimi Raikkonen να ανεβαίνει για δεύτερο αγώνα στο βάθρο, παίρνοντας την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Romain Grosjean, Kamui Kobayashi, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Hulkenberg και Mark Webber.
Μετά τον αγώνα της Ισπανίας οι Vettel και Alonso ισοβαθμούν στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 61 βαθμούς ενώ ακολουθεί ο Hamilton με 53. Ο επόμενος αγώνας είναι ο GP Μονακό, το 3ήμερο 25-27 Μαΐου.
http://www.msfree.gr/ms.php?id=27276
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου