Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Το Πρόγραμμα του ΚΚΕ


Το πρόγραμμα του ΚΚΕ μέχρι τώρα έχουν ανακοινωθεί δύο βασικοί στόχοι που αφορούν την υγεία-πρόνοια και την Ανεργία.


Συνέντευξη Τύπου της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα - Οι θέσεις του ΚΚΕ για την Υγεία – Πρόνοια 20/4/2012

Όλα  τα  μέτρα  που παίρνονται στην υγεία - πρόνοια - φάρμακο αποτελούν  εξειδίκευση  των  αποφάσεων  και κατευθύνσεων της  ΕΕ  για  όλα  τα  κράτη - μέλη  με  στόχο  τη  μείωση  του  εργατικού  «κόστους»  για  να  διευκολυνθεί  η  ανταγωνιστικότητα  των  μονοπωλίων.
Αποτελούσε και αποτελεί  κοινό  στρατηγικό  τους  στόχο  η  ενιαία  ελάχιστη  παροχή  δημόσιων υπηρεσιών υγείας - πρόνοιας - φαρμάκων για όλους τους εργαζόμενους - συνταξιούχους (Βασικό  Πακέτο  Παροχών το  λένε). 
Πρακτικά  αυτό  εκφράζεται  με  τα  εξής:
  • Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης του δημόσιου συστήματος υγείας - πρόνοιας (νοσοκομεία - Κ.Υ. - ασφαλιστικά ταμεία - προνοιακά ιδρύματα και κοινωνικά επιδόματα).
  • Λειτουργία των δημόσιων μονάδων υγείας με επιχειρηματικά κριτήρια προκειμένου να «αυτοχρηματοδοτηθούν» από την πώληση υπηρεσιών υγείας.
  • Μετακύλιση των δαπανών στα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότησή τους από το κράτος και τους επιχειρηματίες, την ανεργία, τη μείωση των μισθών, τη «μαύρη» εργασία κλπ., αδυνατούν να αντεπεξέλθουν και προχωρούν σε συνεχείς περικοπές των παροχών προς τους ασφαλισμένους και αύξηση των πληρωμών.
Αυτό  ιδιαίτερα  σήμερα,  έχει  ως  συνέπεια  να  αποκλείεται  ένας αυξανόμενος  αριθμός  ανέργων, ανασφάλιστων  κλπ.  από  τις  δημόσιες  υπηρεσίες  υγείας - πρόνοιας - φάρμακα - εμβόλια  κλπ.  ή  ένα  μικρό  μέρος  απ' αυτούς  να  βρίσκει  διέξοδο  στις  υποτυπώδεις  και  τελείως  ανεπαρκείς  υπηρεσίες  των  ΜΚΟ,  «κοινωνικών  φαρμακείων», «κοινωνικών ιατρείων».
Τα  μέτρα  που  παίρνονται  δεν  είναι  προσωρινά. Επισπεύδεται η  λήψη τους  λόγω  της  καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης  και  θα  παραμείνουν  και  στη  φάση  της  όποιας  ανάκαμψης  προκύψει. Ήδη έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η πάλη του κινήματος στην Ελλάδα τα καθυστέρησε.
Τα  μέτρα  που  προτείνει  η  έκθεση «CARONE» της «τρόικας» για  την  αναδιάρθρωση  του  συστήματος  υγείας συνοδεύονται και με  την υπόδειξη κρατών - μελών  της  ΕΕ  που  έχουν  εμπειρία  από  την  εφαρμογή τους. Είναι και αυτό απόδειξη  των  κοινών αντιλαϊκών στρατηγικών που ακολουθεί το κεφάλαιο  παντού.
Ανάμεσα  στα  άλλα  η  έκθεση  αναφέρει:
  • Αναδιάρθρωση του νοσοκομειακού δικτύου με κριτήριο το κόστος - όφελος. Αυτό σημαίνει συγχωνεύσεις, καταργήσεις μονάδων υγείας, που ήδη έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται με κριτήριο το οικονομικό όφελος. Υπάρχει το παράδειγμα της Γαλλίας που καταργήθηκε μαιευτική κλινική γιατί δεν έπιανε το πλαφόν των 300 τοκετών το χρόνο. Υπάρχει το παράδειγμα των Κ.Υ. της Νέας Μάκρης και της Ραφήνας που καταργείται η νυχτερινή τους λειτουργία. Το βράδυ θα λειτουργεί ως Κ.Υ. με το ίδιο προσωπικό, το πρώην νοσοκομείο του «Νταού Πεντέλης» που θα έχει στην ευθύνη του μια τεράστια περιοχή. Είναι πιο παραγωγική αυτή η λειτουργία από την άποψη του «κόστους» αλλά ταυτόχρονα αντίθετη με τις κοινωνικές ανάγκες. Ύστερα από κινητοποίηση της λαϊκής επιτροπής αποφασίσθηκε προσωρινή αναστολή ως τις εκλογές, μετεκλογικά όμως χρειάζεται επαγρύπνηση.
  • Προτείνει να επανεξεταστεί το σύστημα αμοιβών των γιατρών, ενσωματώνοντας σ΄ αυτές το «φακελάκι» προκειμένου να μην υπάρχει απώλεια φορολογικών εσόδων. Δηλαδή οι γιατροί να πληρώνονται επίσημα από τους ασθενείς στο όνομα ότι έτσι κι' αλλιώς δίνουν φακελάκι.
Η κυβέρνηση, με το επιχείρημα του «εξορθολογισμού» των δαπανών και της μείωσης της «σπατάλης», προσπαθεί να κρύψει τις άγριες περικοπές στην υγεία - πρόνοια.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του 2012 για τα ετήσια έσοδα του ΕΟΠΥΥ από ασφαλιστικές εισφορές ήταν 9 - 9,5 δις ευρώ. Ο προϋπολογισμός αυτός έχει αναθεωρηθεί στα 4,5 δις ευρώ λόγω της δραματικής μείωσης των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.
Η κρατική επιχορήγηση αρχικά είχε προσδιοριστεί στο 0,6 % του ΑΕΠ. Ήδη μειώθηκε  στο 0,4% του ΑΕΠ. Προηγούμενα, μόνο για το ΙΚΑ η αντίστοιχη επιχορήγηση ήταν 1,2% του ΑΕΠ.
Δηλαδή  η  κρατική επιχορήγηση  για  διπλάσιους  περίπου ασφαλισμένους ( από 5,5 εκατομμύρια  του ΙΚΑ σε 10εκατομμύρια του ΙΚΑ - ΟΓΑ - ΟΑΕΕ - ΟΠΑΔ - ταμείο εργαζομένων στις ΔΕΚΟ - ενιαίο  ταμείο Μηχανικών, Δικηγόρων, Γιατρών και άλλων ταμείων που θα ενταχθούν στον ΕΟΠΥΥ μέχρι τον Ιούνη του 2012) γίνεται τουλάχιστον τρεις (3) φορές μικρότερη σε  σχέση με πριν. Στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερη αφού υπολογίζεται στο ποσοστό του ΑΕΠ  που είναι σήμερα μικρότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Ακόμα  και  η  προηγούμενη  «μεγαλύτερη» επιχορήγηση  στην πράξη  είχε  αποδειχτεί  ανεπαρκής  αφού  οι  εργαζόμενοι συνεχώς  αναγκάζονταν να πληρώνουν επιπλέον ποσά για ιατρικές - εργαστηριακές  εξετάσεις, φάρμακα, θεραπείες και  για τεχνικά  βοηθήματα  τα  ΑμΕΑ.
Με  αυτές  τις  περικοπές  στη  χρηματοδότηση η  κατάσταση  έχει ήδη επιδεινωθεί τους πρώτους κιόλας μήνες της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ:
  • Σήμερα υπάρχουν συνολικά 12.000 γιατροί (συμβεβλημένοι και πρώην γιατροί του ΙΚΑ) από 22.000 που ήταν πριν, για να καλύψουν διπλάσιους ασφαλισμένους. Σε συνδυασμό με το πλαφόν των 200 επισκέψεων σε κάθε γιατρό για κάθε μήνα, έχει ως αποτέλεσμα να μη βρίσκουν γιατρό οι ασθενείς ή να περιμένουν σε μακροχρόνιες λίστες για ραντεβού ή να εξαναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι την επίσκεψη στους μη συμβεβλημένους γιατρούς ή και στους συμβεβλημένους όταν τελειώνει το πλαφόν των 200 επισκέψεων.
  • Λόγω της κατάργησης μίας σειράς εργαστηρίων του πρώην ΙΚΑ και των τραγικών ελλείψεων στα νοσοκομεία, υπάρχει αδυναμία πραγματοποίησης εργαστηριακών εξετάσεων και αναγκάζονται οι ασθενείς να πηγαίνουν στον ιδιωτικό τομέα πληρώνοντας 15% της δαπάνης των εξετάσεων. Ορισμένες εξετάσεις, όπως υπέρηχοι και άλλες, δεν αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ.
Το τελευταίο διάστημα, επειδή τα ασφαλιστικά ταμεία πριν την ένταξή τους στον ΕΟΠΥΥ, αλλά και ο ΕΟΠΥΥ τώρα δε πληρώνουν τα χρωστούμενα σε γιατρούς, εργαστήρια, φαρμακοποιούς, κατά διαστήματα ως μορφή πίεσης αυτοί οι ελεύθεροι επαγγελματίες επιλέγουν να μη δέχονται τις συνταγές των ταμείων, αναγκάζοντας  τους ασθενείς να  πληρώνουν οι ίδιοι όλο το ποσόν και να διεκδικούν μετά από μεγάλο διάστημα να πάρουν πίσω ένα μέρος από τα χρήματα που έδωσαν. Αυτό  ισχύει μόνο για τα φάρμακα, ενώ  για ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις  με  βάση τον κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ δεν  τους επιστρέφονται τα χρήματα που έδωσαν σε συμβεβλημένους γιατρούς.
  • Με τον κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ έχουν γίνει πολλές περικοπές σε παντός είδους παροχές π.χ. σε επιθέματα, καθετήρες, φυσιοθεραπείες, αναπηρικά αμαξίδια που χρησιμοποιούν οι χρόνιοι πάσχοντες και τα ΑμΕΑ. Στους πάσχοντες από Μεσογειακή αναιμία για τις ανάγκες των μεταγγίσεων αίματος καλύπτουν τα 300€ του φαρμάκου για την αποσιδήρωση, όμως τη δαπάνη των 1.500€ για τα αναλώσιμα υλικά που χρειάζονται κάθε μήνα, δεν τους έχει αποζημιώσει ο ΕΟΠΥΥ, ενώ σε κάποιες περιοχές δε παραλαμβάνουν καν τα παραστατικά από τους ασθενείς για την αποζημίωση.
  • Επεκτείνεται η λίστα των φαρμάκων δεν αποζημιώνονται πλέον από τα ασφαλιστικά ταμεία. Επίσης σε φάρμακα που πριν υπήρχε μηδενική συμμετοχή των ασθενών, τώρα καθιερώθηκε ποσοστό συμμετοχής 10% ή και 25%, όπως σε καρκινοπαθείς, διαβητικούς κλπ. Καθιέρωσαν ο ΕΟΠΥΥ να καλύπτει για φάρμακα μόνο τα φθηνότερα αντίγραφα φαρμάκων και οι ασθενείς που θα χρειαστεί να πάρουν ένα άλλο πιο ακριβό φάρμακο θα πληρώνουν όλη τη διαφορά της τιμής και το ποσοστό της συμμετοχής τους.
Ήδη  έχουν  ανακοινωθεί  νέες  περικοπές  ύψους  320 εκατομμυρίων ευρώ  της φαρμακευτικής δαπάνης και με προοπτική ακόμα μεγαλύτερης μείωσης, με βάση τις αποφάσεις του Ιούνη  του 2012.
Στοιχεία από την επιδείνωση των όρων και συνθηκών παροχής υπηρεσιών από τα δημόσια νοσοκομεία που έχουν ως αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι ανάγκες των ασθενών με επάρκεια, να ταλαιπωρούνται με μεγάλες αναμονές, να επιβαρύνονται οικονομικά:
  • Μεταξύ 2009 και 2011 αυξήθηκαν οι νοσηλευθέντες στα δημόσια νοσοκομεία κατά 35%, τα κρεβάτια μειώθηκαν κατά 20%, το προσωπικό κατά 15% και τα ιατρικά τμήματα κατά 20%.
  • Καταργήθηκε η αυτοτελής λειτουργία 50 νοσοκομείων και συγχωνεύονται με άλλα, δημιουργώντας έτσι 82 «ομάδες» νοσοκομείων, που η κάθε ομάδα νοσοκομείων έχει δικό της οργανισμό, προϋπολογισμό και προμήθειες. Για να καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, αυτό θα μετακινείται από το ένα νοσοκομείο στο άλλο. Ηδη έχουν καταργηθεί τμήματα και εργαστήρια νοσοκομείων. Καταργήθηκε η μοναδική πανελλαδικά δημόσια καρδιοχειρουργική μονάδα στο νοσοκομείο Παίδων «Αγ. Σοφία». Συρρικνώθηκαν διάφορα τμήματα ή κλινικές νοσοκομείων πανελλαδικά.
  • Καταργήθηκαν 5 ψυχιατρικά νοσοκομεία και «εντάσσονται» ως ψυχιατρικά τμήματα στα αντίστοιχα Γενικά Νοσοκομεία της περιοχής. Καταργείται το μοναδικό δημόσιο Παιδιατρικό Νευροψυχιατρικό Νοσοκομείο στη Ραφήνα.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω μέτρων σημαίνει λιγότερες δημόσιες υποδομές, που ήδη έχει φανεί ότι δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση των ασθενών. Επίσης σημαίνει υποβαθμισμένες υπηρεσίες λόγω μείωσης του προσωπικού, των κλινών και του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.
Επίσης οι ανάγκες των ψυχικά ασθενών δεν μπορούν να καλυφθούν από τα ψυχιατρικά τμήματα των Γενικών Νοσοκομείων. Ένα μεγάλο μέρος θα οδηγηθεί είτε στον ιδιωτικό τομέα, στις ΜΚΟ, στη «φιλανθρωπία», είτε στο δρόμο, όπως ήδη συμβαίνει σήμερα όπου μεγάλο μέρος των άστεγων είναι ψυχικά πάσχοντες, ως αποτέλεσμα της «ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και της αποασυλοποίησης» που έκλεισε μια σειρά ψυχιατρικά νοσοκομεία τα προηγούμενα χρόνια.
Στοιχεία από την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης των δημόσιων μονάδων υγείας - πρόνοιας:
  • Ενισχύθηκε η επιχειρηματικότητα των δημοσίων νοσοκομείων με την επί πληρωμή «ολοήμερη» λειτουργία τους.
  • Επιβλήθηκε παρακράτηση από τις συντάξεις των χρονίως πασχόντων σε ποσοστό 50% - 80% για τις λειτουργικές δαπάνες των ιδρυμάτων στα οποία νοσηλεύονται. Εάν τα ιδρύματα δεν παρακρατήσουν αυτά τα ποσά θα τους μειώνουν επιπλέον την ήδη μειωμένη χρηματοδότηση.
  • Καθιερώθηκε η ατομική ευθύνη στους καρκινοπαθείς για την επιλογή ομάδας γιατρών είτε από το δημόσιο, είτε από τον ιδιωτικό τομέα που θα αναλάβει τη θεραπεία τους, ανοίγοντας και επίσημα το δρόμο στην κοινή λειτουργία δημόσιου και ιδιωτικού νοσοκομείου στα πλαίσια του νοσοκομείου «επιχείρηση». Καθιερώθηκε για τους καρκινοπαθείς πλαφόν η «οικονομικότερη θεραπεία» για την ασφαλιστική κάλυψη των θεραπειών.
  • Για τους εργαζόμενους επεκτείνεται το καθεστώς των επικουρικών σε όλους τους κλάδους. Πρόκειται για μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση του μόνιμου προσωπικού και στην αύξηση των εργαζομένων με ελαστικές σχέσεις εργασίας που πληρώνεται από τα έσοδα των νοσοκομείων.
ΠΡΟΝΟΙΑ
Με τη μεταφορά της Πρόνοιας  από το Υπουργείο Υγείας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης συνδέουν τις παροχές με το ασφαλιστικό σύστημα προκειμένου να τις μειώσουν δραστικά και να τις κατευθύνουν μόνο σε μια μερίδα εξαθλιωμένων. Π.χ. όσοι παίρνουν επίδομα από την πρόνοια και κάποια ψευτοσύνταξη από το ασφαλιστικό ταμείο, παίρνουν μέτρα ώστε να κόβεται το προνοιακό επίδομα ή να συμψηφίζεται. Επίσης ένα κέντρο ειδικής αγωγής για ΑμεΑ που παίρνει επιδοτούμενο πρόγραμμα της ΕΕ, να μην παίρνει κρατική επιχορήγηση ή να μειώνεται δραστικά  ίσα - ίσα για να μην κλείσει τελείως.
Στους τομείς της προστασίας του παιδιού, της οικογένειας, των ΑΜΕΑ, των ηλικιωμένων, ενισχύουν τη δράση των διαφόρων ΜΚΟ αλλά και των επιχειρηματιών.
  • Κατάργησαν πάσης φύσεως οικογενειακά επιδόματα στους πολύτεκνους όταν το εισόδημά τους ξεπερνά τα 45.000€, τη στιγμή που την πολύτεκνη φτωχή, λαϊκή οικογένεια την πλήττει σε μεγαλύτερο βαθμό η κρίση.
  • Μείωσαν δραστικά ή κατάργησαν τα προνοιακά επιδόματα και άλλες παροχές μέσω της αυστηροποίησης του κανονισμού εκτίμησης του βαθμού αναπηρίας.
  • Η παροχή των υπηρεσιών του Προγράμματος «κατ' οίκον φροντίδα συνταξιούχων» συνδέεται με τα ασφαλιστικά ταμεία. Η παροχή των υπηρεσιών δε θα γίνεται σε όλους όσους έχουν ανάγκη, αλλά με ένα συνδυασμό κριτηρίων όπως: η ηλικία, το εισόδημα, η οικογενειακή και η κατάσταση υγείας, η πρόσκαιρη ή μόνιμη εξάρτηση. Αυτό σημαίνει ότι ελάχιστοι θα «δικαιούνται» αυτές τις υπηρεσίες, όταν θα είναι στο επίπεδο της εξαθλίωσης. Το έργο ανατίθεται σε επιχειρήσεις των Δήμων, των Περιφερειών, των ιδιωτών, σε συνεταιριστικές οργανώσεις όπως οι «κοινωνικές επιχειρήσεις». Για τους σημερινούς εργαζόμενους στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» ο νόμος δε προβλέπει τίποτα, που σημαίνει ότι ενδεχομένως θα απολυθούν.
Η κυβέρνηση με αυτόν τον τρόπο αφαιρεί τον όποιο προνοιακό χαρακτήρα είχε αυτό το πρόγραμμα, αφού τo συνδέει με τις ασφαλιστικές εισφορές και το «κόστος» των υπηρεσιών. Ουσιαστικά καθιερώνει πλήρως την ανταποδοτικότητα για ελάχιστες παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα ελάχιστο αριθμό συνταξιούχων.

Στις πρόσφατες εξαγγελίες του ο κύριος Βενιζέλος παρουσίασε τη δημιουργία 5.000 «νέων» θέσεων εργασίας σ' αυτό το πρόγραμμα. Στην ουσία δεν πρόκειται για νέες θέσεις αφού αντικαθιστά το υπάρχον πρόγραμμα με το «νέο»  και  μαζί με αυτό και τους εργαζόμενους. Επιπλέον η  εξάρτηση  της  υλοποίησης του προγράμματος από το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, με την ανεργία, τη «μαύρη» εργασία, τη μείωση των μισθών κλπ., αποδεικνύει ότι  ο  αριθμός  των  ωφελούμενων  θα  γίνεται  «λάστιχο»  και στην καλύτερη περίπτωση  δε  θα  ξεφεύγει από  ένα  ελάχιστο αριθμό  πλήρως εξαθλιωμένων.

Για το «νέο Εθνικό Δίκτυο Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης σε  Πανελλαδικό επίπεδο»:
Ο  κ. Βενιζέλος μίλησε για 50 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότηση  ενώ  μόλις  το  προηγούμενο διάστημα είχαν πει  για  36 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία το 80% ( 28,5 εκατ.€ ) θα είναι η  επιδότηση των μισθών των  1500  εργαζομένων για 24 μήνες. Δηλαδή περίπου  700 €  ανεξάρτητα  την  ειδικότητα  που  θα έχει ο κάθε εργαζόμενος. Οι 300  δομές  δεν  θα  είναι  όλες  καινούργιες  αλλά  θα  στηριχθεί με αυτό το πρόγραμμα  και ένας αριθμός από τις ήδη υπάρχουσες. Οι δομές αυτές δε θα είναι πανελλαδικές, αφού προβλέπεται να είναι σε 40 Δήμους που έχουν πληθυσμό πάνω από 80.000 κατοίκους.

Το  ΚΚΕ  για την κάλυψη των  αυξημένων αναγκών  των  λαϊκών  στρωμάτων  σε  δημόσιες  υπηρεσίες  υγείας  και  πρόνοιας,  έχει  ένα  συνολικό πλαίσιο στόχων πάλης  και διεκδικήσεων,  το  οποίο  περιλαμβάνει την πλήρη  κάλυψη  όλων  και  ιδιαίτερα  των  ανέργων, των  ανασφάλιστων, των μεταναστών με δωρεάν προληπτικές εξετάσεις, ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Παλεύει για την πλήρη  χρηματοδότηση από το  κράτος  των  υπηρεσιών  υγείας - πρόνοιας και όχι από τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων. Την πλήρη  στελέχωση με μόνιμο πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης προσωπικό των δημόσιων μονάδων και την  ανάπτυξή  τους  σε  πανελλαδικό  επίπεδο και για τις έκτακτες και επείγουσες ανάγκες, με  κριτήριο  την  πλήρη  και  δωρεάν  ικανοποίηση  των  λαϊκών  αναγκών.

Προϋπόθεση  για  να  αναπτυχθεί  ένα  ενιαίο, λαϊκό, σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο  σύστημα  υγείας - πρόνοιας,  με  κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης,  είναι  η  δημιουργία  των  προϋποθέσεων  για  την  ανάπτυξη  της  λαϊκής  οικονομίας  με  την  κατάκτηση  της  λαϊκής  εξουσίας.

Με την  κοινωνικοποίηση  των  μονοπωλίων  και  όλων  των  συγκεντρωμένων  μέσων  παραγωγής  απελευθερώνεται  η  δυνατότητα  του  επιστημονικού  κεντρικού  σχεδιασμού  και  της  κατανομής  του  πλούτου  που  παράγουν  οι  εργαζόμενοι  για  την  πλήρη  ανάπτυξη  σε  νοσοκομεία, κέντρα υγείας και προνοιακές  δομές. Την  παραγωγή  και  εισαγωγή  όπου  χρειάζεται  σύγχρονου  ιατροτεχνολογικού  εξοπλισμού,  την  ανάπτυξη  κρατικού  φορέα  έρευνας, παραγωγής, εισαγωγής  και  εξωτερικού  εμπορίου  φαρμάκων   και  δωρεάν  διάθεσή τους  με  αποκλειστικά επιστημονικά κριτήρια  από  όλες  τις  δημόσιες  μονάδες  υγείας  και  το  κρατικό δίκτυο φαρμακείων  στις  συνοικίες, την  έρευνα, παραγωγή και δωρεάν διάθεση τεχνητών βοηθημάτων  και υγειονομικού υλικού. Σχεδιασμός  της  εκπαίδευσης  του  αριθμού  των υγειονομικών  όλων  των  κλάδων  και ειδικοτήτων  με  κριτήριο  τις  ανάγκες  πανελλαδικά  και  την  ένταξη  όλων  των  αυτοαπασχολούμενων  στο  κρατικό  σύστημα  υγείας - πρόνοιας.

 
Συνέντευξη Τύπου της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα για την ανεργία (18/4/2012)

Το ΚΚΕ παίρνοντας υπόψη την εκρηκτική ανάπτυξη της πραγματικής  ανεργίας -που ποτέ δεν αποτυπώνεται στατιστικά η επιδείνωση του προβλήματος- τα επόμενα χρόνια, έχει επεξεργασθεί μια ενιαία πρόταση αγώνα. Στο ένα σκέλος  υποστηρίζει γενναία μέτρα προστασίας των ανέργων σε συνδυασμό με την ανάδειξη της επιτακτικής ανάγκης για μαζικές προσλήψεις σε τομείς που έχουν σχέση με την κοινωνική υποδομή, δημόσια έργα, αλλά και την κάλυψη διαπιστωμένων κενών, στους τομείς της υγείας, της παιδείας. Αναφερόμαστε σε έργα διαχείρισης νερού, αντισεισμικής θωράκισης, σχολικών κτιρίων, κέντρων υγείας τέτοιων που απαιτούνται, και άλλα κτήρια κοινωνικής πολιτικής.

Είναι ενδεικτικό ότι έχουν μπεί στην κατάψυξη και συρρικνωθεί τα προγράμματα του ΟΕΚ. Και μόνο η κατασκευή λαικών κατοικιών, όχι μόνο για όσους δεν έχουν στέγη αλλά και ως στέγαση αυτών που ζούν σε σεισμογενείς περιοχές, σε ακατάλληλες περιοχές, σε σπίτια πολύ παλιά κλπ.
Στα πλαίσια αυτά θα αντιπαλέψουμε τις σχεδιασμένες απολύσεις 150.000 δημοσίων υπαλλήλων σε καίριους τομείς που θέλουν να τους παραχωρήσουν στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να εκλείψει η υποτυπώδης διαφάνεια και ο έλεγχος σε θέματα δημόσιας υγείας, περιβάλλοντος , κλπ.

Στο άλλο σκέλος της ενιαίας πρότασης το ΚΚΕ δείχνει το δρόμο πάλης για την οριστική κατάργηση της ανεργίας στις συνθήκες της λαϊκής οικονομίας που χαρακτηριστικό της έχει την κοινωνικοποίηση, τον παραγωγικό συνεταιρισμό, τον πανεθνικό σχεδιασμό με εργατικό έλεγχο, έξω από τα πλαίσια της ΕΕ και με μονομερή διαγραφή του χρέους. Σ΄αυτές τις συνθήκες και μόνο σε αυτές γίνεται δυνατή η αξιοποίηση όλων των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας με σχεδιασμό της πλήρους απασχόλησης, της ανόδου της παραγωγικότητας της εργασίας  χωρίς εντατικοποίηση και με ανάλογη μείωση του εργάσιμου χρόνου υπέρ του ελεύθερου.

Έχουμε υποχρέωση και παίρνουμε  υπόψη την οξύτητα του προβλήματος, ενώ ταυτόχρονα δεν προσχωρούμε στις πλάνες υποσχέσεις και αυταπάτες που καλλιεργούν τα άλλα κόμματα, ότι οι επενδύσεις προς όφελος της κερδοφορίας μειώνουν την ανεργία και ανεβάζουν τους μισθούς και συντάξεις.

Προεκλογικά θα παιχθεί θέατρο με το θέμα της ανεργίας, μόνο που δεν μπορούν να υποσχεθούν ούτε ένα ευρώ από τα κρατικά ταμεία. Ο,τι υποσχεθούν θα είναι αφαίρεση από την τσέπη των εργαζομένων που ήδη έχει αδειάσει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Βενιζέλος με ύφος φιλανθρώπου μίλησε ότι  ο άνεργος δεν θα έχει κανένα περιορισμό σε θέματα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, νοσοκομειακής κάλυψης. Αποκάλυψε όμως ταυτόχρονα , για να είναι εντάξει με την στρατηγική του κεφαλαίου, ότι αυτά τα έξοδα θα πληρωθούν από τα ασφαλιστικά ταμεία, δηλαδή από το λαό, θα παίρνει από την τσέπη ενός και  θα τα δίνει στην διπλανή τσέπη.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΠΟΛΥ ΒΑΣΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΦΟΥ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΉΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

1. Πριν ακόμα την κρίση σε όλη την ΕΕ και στην Ελλάδα άρχισε η προπαγάνδα για τον μισθό ως πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα, προπαγανδίστηκε ο χαμηλός μισθός ως κίνητρο για τις προσλήψεις. Η φθηνή εργατική δύναμη όχι μόνο ως μισθός αλλά και στα κοινωνικά δικαιώματα δεν είναι κίνητρο, είναι η βάση της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, αποδείχθηκε όμως ότι και αυτός ο χαμηλός μισθός δεν καταργεί την ανεργία.

2. Ότι πριν ακόμα ξεσπάσει η κρίση και σε περιόδους ανάπτυξης που χρειάζονταν εργατικά χέρια, την ίδια ώρα εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι έλληνες και ξένοι έπαιρναν και παίρνουν ως σήμερα το δρόμο της μετανάστευσης. Ότι η προσέλκυση του μεταναστευτικού ρεύματος ως συνέπεια του ιμπεριαλιστικού πολέμου και δικτατορικών καθεστώτων γίνονταν με στόχο να πέσουν τα εργατικά μεροκάματα και οι μισθοί, χωρίς οι κυβερνήσεις της ΕΕ να νοιάζονται για την αύξηση της ανεργίας.

3. Ότι οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η ανάθεση τομέων εργασιών σε εργολάβους με εργαζόμενους που αμείβονταν για την ίδια δουλειά με τους σχετικά μόνιμους με μισθούς πείνας, ξεκίνησε από τα μέσα της 10ετιας του 80, φούντωσε  την 10ετία του 90 και οξύνθηκε με την καπιταλιστική οικονομική κρίση.

4. Ότι εδώ και αρκετά χρόνια νέοι 15 χρόνων εγκαταλείπουν τα θρανία και ωθούνται προγραμματισμένα και βίαια στην επαγγελματική κατάρτιση για σίγουρη εξασφάλιση  φθηνής εργατικής δύναμης στο όνομα της μαθητείας. Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση την στατιστική στην Ευρώπη και την Ελλάδα υπολογίζεται η ηλικία του ενεργού πληθυσμού από τα 15 χρόνια ως τα 74 χρόνια. Να ποια είναι η προοπτική της εργασίας και της ανεργίας.

5. Ότι μειώνουν τα επιδόματα και τις παροχές ανεργίας, όχι μόνο ως προσαρμογή στους μισθούς πείνας, αλλά και ως μέσο πίεσης να δέχονται οι νέοι μισθούς των 200 και 300 ευρώ.

6. Ότι υιοθετείται η επιδότηση εργασίας ενώ η ανεργία φουντώνει με ένα στόχο: να χρηματοδοτηθούν οι καπιταλιστές για να προσλαμβάνουν εργαζόμενους ολίγων μηνών και να ανακυκλώνονται οι εκβιασμοί πάσης φύσεως και σε βάρος των αμοιβών  και σε βάρος της κοινωνικής ενότητας και αλληλεγγύης.

7. Ότι η κρίση θα βαθύνει και η ανεργία θα γίνει ακόμα πιο τρομακτική. Ακόμα και αν επέλθει ανάκαμψη αυτή θα είναι μόνο σε ορισμένους τομείς και για λίγους επιχειρηματικούς ομίλους , θα δημιουργούνται θέσεις ανεργίας πολύ περισσότερες από τις προσωρινές λίγο πολύ  θέσεις εργασίας.

8. Ότι θέτουν σε εφαρμογή στον λεγόμενο κοινωνικό τομέα οικονομίας την χρησιμοποίηση αντί πινακίου φακής εθελοντών για κοινωνική προσφορά με μισθούς επίσης πείνας και με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα, αφού ανεξάρτητα από το μορφωτικό επίπεδο των απασχολουμένων προσωρινά  δεν θα αντιστοιχούν στην ειδίκευση, στην απαιτούμενη γνώση.

9. Ότι η ανασφάλιστη εργασία θα δυναμώσει όσο μεγαλώνει η ανεργία.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ διασφαλίζει για πρώτη φορά την ενότητα, ανάπτυξη και απασχόληση, με αναγνώριση του πρωταγωνιστικού ρόλου του εργαζόμενου, την αμοιβή του με βάση την εργασία που προσφέρει, την πλήρη ισότητα στις κοινωνικές παροχές ανεξάρτητα εργασίας. Διασφαλίζει την πραγματικά ριζοσπαστική και καινοτόμα εξέλιξη, ο ελεύθερος χρόνος να  αξιοποιείται για τον εργατικό έλεγχο, τον έλεγχο της νέας εξουσίας από τα κάτω προς τα πάνω, τον ζωτικό ελεύθερο χρόνο για την πολιτιστική ανάπτυξη, ξεκούραση. Διασφαλίζει την κατάργηση κάθε μορφής διάκρισης με βάση το φύλο, τις θρησκευτικές και άλλες αντιλήψεις, την εθνικότητα, την γεωγραφική περιοχή που ζει, αν είναι στα αστικά κέντρα ή στην περιφέρεια.

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
Σχετικά με τις εξαγγελίες Βενιζέλου
«Τη συνέντευξη με το θέμα αυτό την έχουμε αποφασίσει εδώ και δέκα μέρες συνέπεσε όμως να προηγηθεί η συνέντευξη του κ. Βενιζέλου χτες για το ίδιο θέμα για τα μέτρα για την ανεργία και τους ανέργους. Επιτρέψτε μου να κάνω ένα σχολιασμό. Πρόκειται για μία κοροϊδία προκλητική απέναντι στο 1.100.000 ανέργους που υπολογίζονται σήμερα στην Ελλάδα και που ένα μεγάλο μέρος είναι νέοι και νέες, γυναίκες αλλά και άνθρωποι στην κρίσιμη ηλικία 45 - 50 χρονών. Είναι πρόκληση και κοροϊδία γιατί εξάγγειλε 6.500 νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες έχει εξαγγείλει εδώ και πολύ καιρό. Ανακύκλωση έκανε των υποσχέσεων.

Οι 1500 νέες θέσεις εργασίας δεν θα είναι θέσεις μόνιμης απασχόλησης, θα είναι προσωρινής, μέσω των δήμων, της εκκλησίας και των ΜΚΟ. Ξέρετε οι ΜΚΟ είναι οι νέες γαλάζιες και πράσινες κλαδικές. Τώρα οι εκβιασμοί, τα ρουσφέτια γίνονται μέσα απ' τις ΜΚΟ. Τι είναι αυτές οι ΜΚΟ που έχουν ευθύνη πρόσληψης; Φιλάνθρωπες είναι ή είναι επιχειρηματικές δραστηριότητες με πλήρη αδιαφάνεια; Επιδιορθώσεις πεζοδρομίων θα κάνουν οι απασχολούμενοι με μισθό 500, 600 ευρώ το πολύ. Εξάγγειλε επίσης 5000 θέσεις για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι». Καταρχήν περίπου τόσοι ήταν οι εργαζόμενοι και πριν και μάλιστα απλήρωτοι σ' αυτό το πρόγραμμα. Είναι λέει εξασφαλισμένη η πληρωμή τους και θα απευθύνονται σε περισσότερους ανθρώπους, 130.000 ηλικιωμένους.

Ξεκαθάρισε όμως ότι θα μισθοδοτούνται απ' τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων. Κι από τα ετοιμόρροπα ασφαλιστικά ταμεία. Γι' αυτό λέμε ότι πρόκειται κυριολεκτικά για ντροπή. Πώς βρήκε το κουράγιο να κάνει αυτές τις εξαγγελίες; Που νομίζει ότι απευθύνεται;».
Το ΔΝΤ σε μια πρόσφατη έκθεση λέει ότι χρειάζονται πρόσθετα μέτρα 24 δις για το 2030. Θα ήθελα ένα σχόλιο.

«Είναι φανερό τι έχω να απαντήσω. Μια ώρα αρχύτερα να γλυτώσουμε από αυτούς που έφεραν και συμμάχησαν με το ΔΝΤ και πάνω απ' όλα με όλους αυτούς που είτε κυβέρνησαν είτε όχι ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα είναι αδύνατον να ζήσει έξω απ' την ΕΕ. Οι επιχειρηματικοί όμιλοι δεν μπορούν να ζήσουν έξω απ' την ΕΕ. Ο λαός μπορεί. Εδώ 14 δις θα μας κόψουν τώρα τον Ιούνη. Και θα τα κόψουν από μισθούς, συντάξεις και όποιες κοινωνικές παροχές, τα ίχνη που έχουν μείνει. Μέχρι το 2030 και το 2040 και το 2042 έτσι θα πηγαίνουμε, αλλά ελπίζω να μην υπάρχει ούτε '30 ούτε '42».

Αρκετοί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι ενδεχόμενη επικράτηση του Ολάντ στις γαλλικές προεδρικές εκλογές θα επιδράσει θετικά σε αλλαγές υπέρ των λαών σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Ένα σχόλιο.

«Τώρα αφελείς είναι ή θεωρούν τον ελληνικό λαό αφελή; Αυτά τα ακούσαμε κι όταν κέρδισε ο Σρέντερ με τον κ. Φίσερ, τα ίδια έλεγαν όταν νίκησε ο Ζοσπέν, και τα ίδια τώρα λένε αν νικήσει ο Ολάντ. Πρόκειται για νέα εξαπάτηση του λαού. Να ξεκαθαρίσω το εξής πράγμα. Ο ίδιος ο Ολάντ έδωσε συνέντευξη στη ΜΟΝΤ και σε κάποια άλλη εφημερίδα και ξεκαθάρισε τι εννοεί αναδιαπραγμάτευση.

Ξεκαθάρισε ότι γι' αυτόν αναδιαπραγμάτευση είναι οι γαλλικοί επιχειρηματικοί όμιλοι να αποκτήσουν μια πιο πλεονεκτική θέση στο πλαίσιο της ΕΕ, θέλει τη Γαλλία χαλίφη στη θέση του χαλίφη δηλαδή στη θέση της Γερμανίας. Πρόκειται για ένα κόμμα και έναν πολιτικό ευρωατλαντιστή μέχρι το μεδούλι. Δεν σκέφτηκε καθόλου ούτε τους ανέργους στην Ελλάδα, ούτε το λαϊκό κίνημα στην Ελλάδα,  διαπραγματεύεται τη θέση της Γαλλίας μέσα στην ΕΕ για λογαριασμό της γαλλικής αστικής τάξης. Κοιτάξτε τα λένε για ψηφοθηρία. Βεβαίως και εμείς ζητάμε ψήφους, αλλά λέγοντας τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, δεν κρύβουμε τίποτα ούτε για την αντεπίθεση, ούτε για τη ρήξη, ούτε για την ανατροπή, ούτε για την πάλη για την εξουσία. Δεν κρύβουμε τίποτα και ο άλλος ξέρει τι ψηφίζει.

Εδώ λοιπόν, όπως άκουσα και τον κ. Τσίπρα, περιμένουν στον δεύτερο γύρο να ψηφίσει το κόμμα της αριστεράς και δεν ξέρω ποιοι άλλοι τον Ολάντ, για να βγει. Σκεφτείτε πόσο υψηλό κύρος έχει η σοσιαλδημοκρατία στη Γαλλία που ύστερα από δέκα χρόνια πολιτικής Σαρκοζί χρειάζεται να πάρει όλη την αντιπολίτευση μαζί του, μέχρι και τον Σιράκ, για να βγει ο Ολάντ! Έτσι θα κάνουμε και στην Ελλάδα; Να παρακαλάμε δηλαδή τον Καρατζαφέρη ή τον Καμμένο να ψηφίσει Τσίπρα ή ΚΚΕ; Εμείς τέτοιες εξελίξεις τις θεωρούμε αρνητικές.

Θα υπάρξουν εξελίξεις στη Γαλλία και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Αυτές θα εξαρτηθούν απ' τον προσανατολισμό του εργατικού κινήματος και των συμμάχων τους. Σκεφτείτε τώρα θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ του Ολάντ ο Σιράκ. Έγινε σοσιαλιστής ο Σιράκ. Αυτές είναι οι εξελίξεις. Αυτό είναι το καινούργιο σκηνικό. Ο Μελανσόν από κομμουνιστής έγινε τροτσκιστής μετά έγινε υπουργός του σοσιαλιστικού κόμματος, τώρα έχει γίνει αριστερός. Όλες αυτές οι μεταμορφώσεις θεωρούνται ανανέωση, των ίδιων προσώπων. Τέτοιες μεταμορφώσεις θα δούμε και στην Ελλάδα. Πόσοι βουλευτές πήγαν σε άλλα κόμματα για να ξαναβγούν βουλευτές γιατί δεν είχαν πρόβλημα αρχής, θα γίνουν οι ιμάντες της ανασύνθεσης του πολιτικού σκηνικού σε βάρος του λαού».

Ο κ. Τσίπρας επιμένει στη λεγόμενη ενωτική πρόταση προς τα κόμματα της αριστεράς έστω και μετεκλογικά. Υπάρχει περίπτωση το ΚΚΕ να ανταποκριθεί μετεκλογικά;

«Ποιος βλέπει σοβαρά αυτή την πρόταση; Άνθρωπος που έχει πολιτική πείρα, δεν αναφέρομαι σε σένα εσύ μεταφέρεις ερωτήματα που βάζουν άνθρωποι. Ποιος παίρνει στα σοβαρά μια τέτοια πρόταση; Είναι δυνατόν να υπάρξει συνεργασία δύο κομμάτων με θέσεις που δεν εφάπτονται πουθενά. Με στρατηγική που δεν έχει καμία επαφή η μία με την άλλη. Δεν είναι σοβαρό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταρχήν έκανε πρόταση και σε άλλα κόμματα, στη ΔΗΜΑΡ, στους Οικολόγους, στο Άρμα Πολιτών, στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ, είχε και κάποιες διαβουλεύσεις με τον κ. Καμμένο αν δεν κάνω λάθος, δεν κάνω το διάβασα, αν είναι αλήθεια αυτό. Τρυγάει ψήφους. Αυτό κάνει. Αυτοί του αρνήθηκαν που είναι πολύ πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ απ' ότι είναι με το ΚΚΕ. Τρελλαθήκαμε δηλαδή; Να κάνουμε συνεργασία και από τη μια μεριά να συνεργαζόμαστε και από την άλλη να τους καταγγέλουμε; Πώς είναι δυνατόν να πάμε μαζί. ‘Η εκείνος πρέπει να έρθει στις θέσεις μας, εμείς δεν του το ζητάμε κάτι τέτοιο ή εμείς να πάμε στις δικές του. Εμείς να κοροϊδέψουμε τον λαό και να υποστηρίζουμε πράγματα που μέχρι τώρα δεν τα λέγαμε, όχι δεν πρόκειται. Εγώ πιστεύω ότι ένα τέτοιο προεκλογικό σχήμα, όπως και τις μεταγραφές βουλευτών, ο λαός θα έπρεπε να τα καταγγείλει. Δεν έχουμε τίποτα κοινό. Παίζει με τον πόνο του λαού».
 
ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...