Η Renault αποκαλύπτει τον πρώτο 3κύλινδρο κινητήρα της: πρόκειται για τον κινητήρα
Energy TCe 90,ένα μηχανικό σύνολο που θα ταράξει τα νερά στην αγορά του αυτοκινήτου.
Αν και μικρός σε κυβισμό, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει να επιδείξει εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία.Ένα ολοκαίνουργιοπροϊόν του σχεδιαστικού τμήματος της Renault,
ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 899κ.εκ. είναι κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο.
Οι ειδικοί στην εξέλιξη των κινητήρων της Renault είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο στην εξέλιξη του συγκεκριμένου κινητήρα: να μεγιστοποιήσουν την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης, ελαχιστοποιώντας παράλληλα με κάθε τρόπο την κατανάλωση ώστε να περιοριστούν και τα λειτουργικά κόστη.
Με έναν υπερσυμπιεστή πολύχαμηλής αδράνειας (η χαμηλότερη τιμή της αγοράς), σε συνδυασμό με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT), ο κινητήρας Energy TCe 90 επιτυγχάνει την καλύτερη αναλογία οδηγικής ευχαρίστησης/οικονομίας στην αγορά.
Ο κινητήρας Energy TCe 90 θα φορεθεί για πρώτη φορά στο επόμενο Clio, με σκοπό να αντικαταστήσει σταδιακά τον σημερινό TCe 100, χωρίς όμως να θυσιάζει την οδηγική ευχαρίστηση, παρά την κατά 25% μικρότερη χωρητικότητά του.
Μειωμένη κατά 25% κατανάλωση και εκπομπές CO2.
Οι τεχνικοί της Renault εκμεταλλεύθηκαν στο μέγιστο τις δυνατότητες της σχεδίασης του νέου 3 κύλινδρου Energy TCe 90 (βλ. πίνακα παρακάτω), ώστε να επιτύχουν την ιδανική σχέση αέρα-καυσίμου ακόμα και στη μέγιστη ισχύ του (από τις 2.000 μέχρι τις 4.000σαλ), με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση της κατανάλωσης σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει να επιδείξει 25% μείωση της κατανάλωσης σε μικτό κύκλο, και αντίστοιχο ποσοστό περιορισμού των εκπομπών του CO2 σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.
90ίπποι και ροπή 135Nm, από έναν κινητήρα μόλις 899κ.εκ.
Ο νέος κινητήρας αποδίδει 90 ίππους στις 5,000σαλ, και ροπή 135Nm διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας, διασφαλίζοντας έτσι οδηγική απόλαυση που συναντά κανείς μόνο σε ατμοσφαιρικούς 1.4 άρηδες. Με το 90% της ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 1.650σαλ, ο κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή απόκριση από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ο οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στο μοχλό των ταχυτήτων, ειδικά μέσα στην πόλη.
Η μέγιστη ροπή του ιδιαίτερα εύστροφου αυτού κινητήρα, εμφανίζεται στις 5.500σαλ.
Μεταφορά τεχνογνωσίας από τους ειδικούς της F1 στους κινητήρες
Ακολουθώντας το παράδειγμα του Philippe Coblence, που εργάστηκε για τον κινητήρα Energy dCi 130, ο Jean-Philippe Mercier ανέλαβε το έργο της εξέλιξης των νέων 3 κύλινδρων και 4 κύλινδρων κινητήρων Energy TCe. Ο Jean-Philippe Mercier εργάστηκε στο τμήμα κινητήρων Formula 1 στο Viry-Châtillon για 20 χρόνια, και είχε την ευθύνη του σχεδιαστικού τμήματος από το 2004 έως το 2007.
Ο κινητήρας Energy TCe 90 εκμεταλλεύεται την εμπειρία και τη τεχνογνωσία του συγκεκριμένου μηχανολόγου, σε τρείς βασικούς τομείς.
Εμπεριστατωμένη αντίληψη της αρχιτεκτονικής των ‘τετράγωνων’ κινητήρων.
Περιορισμός των τριβών: ο κινητήρας Energy TCe 90 περιλαμβάνει υλικά με ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή τριβής που έχουν χρησιμοποιηθεί και στους κινητήρες της F1. Ειδικό υλικό επικάλυψης (Diamond-Like Carbon/DLC) στα έδρανα του στροφάλου, επικάλυψη γραφίτη στα χιτώνια των κυλίνδρων, και επικάλυψη στα ελατήρια των εμβόλων από υλικό με ιδιότητες φυσικής απαγωγής ατμού (Physical Vapor Deposition/PVD).
Εγγυημένη αξιοπιστία: ο κινητήρας Energy TCe εμφανίζει τιμή ειδικής ισχύος που φτάνει τους 100ίππους στο λίτρο – όντας ο πρώτος κινητήρας με αυτό τον κυβισμό που επιτυγχάνει παρόμοια τιμή.
Και πλήθος ακόμα τεχνολογιών…
Τεχνολογία Stop & Start : το συγκεκριμένο σύστημα εντοπίζει αυτόματα τη θέση του κάθε εμβόλου για ακαριαίο ξεκίνημα. Συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης/φρεναρίσματος. Με άλλα λόγια, η ενέργεια που παράγεται κατά τη φάση της επιβράδυνσης/πέδησης ανακτάται από το αλτερνέιτορ.
Εκμετάλλευση της ενέργειας του υψηλού στροβιλισμού: βελτιστοποιημένη ροή του
μίγματος αέρα-βενζίνης μέσα στον θάλαμο καύσης για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική
καύση.
Τεχνολογία διαχείρισης θερμικού έργου: επιταχύνει κατά μέσο όρο 15%, το χρόνο κατά τον οποίο ο κινητήρας φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του.
Άλλα συστήματα που βοηθούν στη μείωση των τριβών είναι η αντλία λαδιού
μεταβαλλόμενης χωρητικότητας και η επικάλυψη με Teflon® της καδένας χρονισμού.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι αρμονικές συχνότητες του κινητήρα, κάνουν την
ακουστική του χροιά να θυμίζει περισσότερο 6κύλινδρο παρά 3κύλινδρο.
Κορυφαία, για κινητήρα βενζίνης, οικονομία
Οι επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης οφείλονται κυρίως στην τεράστια εξέλιξη που είχε σαν αποτέλεσμα την επίτευξη του ταχύτερου στροβιλισμού του μίγματος αέρα στο εσωτερικό των κυλίνδρων, που υπάρχει σε κινητήρα της αγοράς. Η καύση γίνεται σχεδόν ακαριαία και εκμεταλλεύεται πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα του ‘downsizing’ των 3 κυλίνδρων:
Downsizing: μία τεχνική που αφορά στη μείωση της χωρητικότητας ενός κινητήρα με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης, χωρίς όμως καμία επίπτωση στις επιδόσεις χάρη στη χρήση της υπερτροφοδότησης. Το αποτέλεσμα στην μείωση της κατανάλωσης
υπολογίζεται γύρω στο 5%.
Με ένα κύλινδρο λιγότερο: μειώνει το φαινόμενο των τριβών κατά 20% σε σχέση με έναν αντίστοιχο 4κύλινδρο ίδιου κυβισμού, με θετικό αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης
κατά 4%.
Λειτουργία 3κύλινδρου : σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο χρόνο εκτόνωσης, η φυσική ροή του αέρα στο εσωτερικό του κινητήρα έχει τη διπλάσια δύναμη από ένα αντίστοιχο 4κύλινδρο. Η φυσική αυτή μέθοδος υπερπλήρωσης σημαίνει ότι οι ανάγκες για παραγωγή έργου από τον υπερσυμπιεστή είναι σαφώς λιγότερες, πράγμα που καθιστά τον κινητήρα πιο αποτελεσματικό και πιο οικονομικό.
http://renaultnewsgr.blogspot.com/2012/03/renault-energy-tce-90-3-turbo.html
Energy TCe 90,ένα μηχανικό σύνολο που θα ταράξει τα νερά στην αγορά του αυτοκινήτου.
Αν και μικρός σε κυβισμό, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει να επιδείξει εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία.Ένα ολοκαίνουργιοπροϊόν του σχεδιαστικού τμήματος της Renault,
ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 899κ.εκ. είναι κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο.
Οι ειδικοί στην εξέλιξη των κινητήρων της Renault είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο στην εξέλιξη του συγκεκριμένου κινητήρα: να μεγιστοποιήσουν την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης, ελαχιστοποιώντας παράλληλα με κάθε τρόπο την κατανάλωση ώστε να περιοριστούν και τα λειτουργικά κόστη.
Με έναν υπερσυμπιεστή πολύχαμηλής αδράνειας (η χαμηλότερη τιμή της αγοράς), σε συνδυασμό με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT), ο κινητήρας Energy TCe 90 επιτυγχάνει την καλύτερη αναλογία οδηγικής ευχαρίστησης/οικονομίας στην αγορά.
Ο κινητήρας Energy TCe 90 θα φορεθεί για πρώτη φορά στο επόμενο Clio, με σκοπό να αντικαταστήσει σταδιακά τον σημερινό TCe 100, χωρίς όμως να θυσιάζει την οδηγική ευχαρίστηση, παρά την κατά 25% μικρότερη χωρητικότητά του.
Μειωμένη κατά 25% κατανάλωση και εκπομπές CO2.
Οι τεχνικοί της Renault εκμεταλλεύθηκαν στο μέγιστο τις δυνατότητες της σχεδίασης του νέου 3 κύλινδρου Energy TCe 90 (βλ. πίνακα παρακάτω), ώστε να επιτύχουν την ιδανική σχέση αέρα-καυσίμου ακόμα και στη μέγιστη ισχύ του (από τις 2.000 μέχρι τις 4.000σαλ), με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση της κατανάλωσης σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει να επιδείξει 25% μείωση της κατανάλωσης σε μικτό κύκλο, και αντίστοιχο ποσοστό περιορισμού των εκπομπών του CO2 σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.
90ίπποι και ροπή 135Nm, από έναν κινητήρα μόλις 899κ.εκ.
Ο νέος κινητήρας αποδίδει 90 ίππους στις 5,000σαλ, και ροπή 135Nm διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας, διασφαλίζοντας έτσι οδηγική απόλαυση που συναντά κανείς μόνο σε ατμοσφαιρικούς 1.4 άρηδες. Με το 90% της ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 1.650σαλ, ο κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή απόκριση από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ο οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στο μοχλό των ταχυτήτων, ειδικά μέσα στην πόλη.
Η μέγιστη ροπή του ιδιαίτερα εύστροφου αυτού κινητήρα, εμφανίζεται στις 5.500σαλ.
Μεταφορά τεχνογνωσίας από τους ειδικούς της F1 στους κινητήρες
Ακολουθώντας το παράδειγμα του Philippe Coblence, που εργάστηκε για τον κινητήρα Energy dCi 130, ο Jean-Philippe Mercier ανέλαβε το έργο της εξέλιξης των νέων 3 κύλινδρων και 4 κύλινδρων κινητήρων Energy TCe. Ο Jean-Philippe Mercier εργάστηκε στο τμήμα κινητήρων Formula 1 στο Viry-Châtillon για 20 χρόνια, και είχε την ευθύνη του σχεδιαστικού τμήματος από το 2004 έως το 2007.
Ο κινητήρας Energy TCe 90 εκμεταλλεύεται την εμπειρία και τη τεχνογνωσία του συγκεκριμένου μηχανολόγου, σε τρείς βασικούς τομείς.
Εμπεριστατωμένη αντίληψη της αρχιτεκτονικής των ‘τετράγωνων’ κινητήρων.
Περιορισμός των τριβών: ο κινητήρας Energy TCe 90 περιλαμβάνει υλικά με ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή τριβής που έχουν χρησιμοποιηθεί και στους κινητήρες της F1. Ειδικό υλικό επικάλυψης (Diamond-Like Carbon/DLC) στα έδρανα του στροφάλου, επικάλυψη γραφίτη στα χιτώνια των κυλίνδρων, και επικάλυψη στα ελατήρια των εμβόλων από υλικό με ιδιότητες φυσικής απαγωγής ατμού (Physical Vapor Deposition/PVD).
Εγγυημένη αξιοπιστία: ο κινητήρας Energy TCe εμφανίζει τιμή ειδικής ισχύος που φτάνει τους 100ίππους στο λίτρο – όντας ο πρώτος κινητήρας με αυτό τον κυβισμό που επιτυγχάνει παρόμοια τιμή.
Και πλήθος ακόμα τεχνολογιών…
Τεχνολογία Stop & Start : το συγκεκριμένο σύστημα εντοπίζει αυτόματα τη θέση του κάθε εμβόλου για ακαριαίο ξεκίνημα. Συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης/φρεναρίσματος. Με άλλα λόγια, η ενέργεια που παράγεται κατά τη φάση της επιβράδυνσης/πέδησης ανακτάται από το αλτερνέιτορ.
Εκμετάλλευση της ενέργειας του υψηλού στροβιλισμού: βελτιστοποιημένη ροή του
μίγματος αέρα-βενζίνης μέσα στον θάλαμο καύσης για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική
καύση.
Τεχνολογία διαχείρισης θερμικού έργου: επιταχύνει κατά μέσο όρο 15%, το χρόνο κατά τον οποίο ο κινητήρας φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του.
Άλλα συστήματα που βοηθούν στη μείωση των τριβών είναι η αντλία λαδιού
μεταβαλλόμενης χωρητικότητας και η επικάλυψη με Teflon® της καδένας χρονισμού.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι αρμονικές συχνότητες του κινητήρα, κάνουν την
ακουστική του χροιά να θυμίζει περισσότερο 6κύλινδρο παρά 3κύλινδρο.
Κορυφαία, για κινητήρα βενζίνης, οικονομία
Οι επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης οφείλονται κυρίως στην τεράστια εξέλιξη που είχε σαν αποτέλεσμα την επίτευξη του ταχύτερου στροβιλισμού του μίγματος αέρα στο εσωτερικό των κυλίνδρων, που υπάρχει σε κινητήρα της αγοράς. Η καύση γίνεται σχεδόν ακαριαία και εκμεταλλεύεται πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα του ‘downsizing’ των 3 κυλίνδρων:
Downsizing: μία τεχνική που αφορά στη μείωση της χωρητικότητας ενός κινητήρα με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης, χωρίς όμως καμία επίπτωση στις επιδόσεις χάρη στη χρήση της υπερτροφοδότησης. Το αποτέλεσμα στην μείωση της κατανάλωσης
υπολογίζεται γύρω στο 5%.
Με ένα κύλινδρο λιγότερο: μειώνει το φαινόμενο των τριβών κατά 20% σε σχέση με έναν αντίστοιχο 4κύλινδρο ίδιου κυβισμού, με θετικό αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης
κατά 4%.
Λειτουργία 3κύλινδρου : σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο χρόνο εκτόνωσης, η φυσική ροή του αέρα στο εσωτερικό του κινητήρα έχει τη διπλάσια δύναμη από ένα αντίστοιχο 4κύλινδρο. Η φυσική αυτή μέθοδος υπερπλήρωσης σημαίνει ότι οι ανάγκες για παραγωγή έργου από τον υπερσυμπιεστή είναι σαφώς λιγότερες, πράγμα που καθιστά τον κινητήρα πιο αποτελεσματικό και πιο οικονομικό.
http://renaultnewsgr.blogspot.com/2012/03/renault-energy-tce-90-3-turbo.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου